۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 382441

پژوهشگر عرصه مهدویت گفت: ظهور دجال به عنوان اصلی‌ترین دشمن منجی آخرالزمان از آموزه‌های مشترک بین یهودیت و مسیحیت و اسلام است.

ظهور دجال وجه مشترک ادیان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، فاطمه هدایتی پیش از ظهر امروز در کمیسیون دوازدهمین همایش دکترین مهدویت که در مدرسه عالی امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و مورد توجه همه ادیان، آینده جهان است که از آن به آخرالزمان تعبیر می‌شود.

وی عنوان کرد: همه به آمدن یک منجی یا مصلح معتقدند که خواهد آمد و جهان را از تاریکی، فقر، جهل و ظلم رهایی می‌بخشد و حکومت واحد جهانی را بر اساس مساوات و عدالت استوار می‌سازد.

این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: توجه به موضوع آخرالزمان و ظهور منجی با توجه به حجم روایات موجود از ائمه معصومین(ع) در خصوص آخرالزمان و نشانه‌های ظهور بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه ظهور دجال به عنوان اصلی‌ترین دشمن منجی آخرالزمان در فرجام از آموزه‌های مشترک بین یهود، مسیحیت و اسلام است افزود: ردپای دجال را از دو قرن قبل از میلاد مسیح در تورات و آموزه‌های موسوی و آنگاه در انجیل و در آموزه‌های عیسوی و پس از آن در قرآن و روایات محمدی می‌توان یافت.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه در منابع دینی، از جنگ‌­های خونین و کشتارهای بزرگ، به عنوان نشانه­‌های ظهور یاد شده افزود: گویا این جنگ‌ها میان اهل باطل، بر سر رقابت‌های مادی و سیاسی روی می‌دهد که در نهایت، بدون پیروزی هیچ یک از دو گروه و پس از برجای گذاشتن انبوهی از کشته‌ها پایان می‌یابد.

هدایتی بیان کرد: برخی از روایات سخن از فتنه‌ها دارد و تعدادی از روایات از جنگ‌های پیاپی خبر می‌دهد و روایاتی درباره کشتار انسان‌ها به وسیله جنگ و بیماری‌های ناشی از طاعون سخن به میان می‌آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.